Tedavi Oruçları –Otofaji

Tedavi Oruçları dıştan gıda almayı kesip, kendi içindeki hasta hücreleri tüketerek iyileşme yöntemlerin en etkilisidir. Hasta hücreleri yiyip hayatta kalma mekanizmasına tıp alanında Otofaji denir.

2016 yılında Japon bilim adamı Yoshinori Ohsumi bedenin bu özel mekanizmasını keşfettiği için Tıp Nobel ödülüne layık görülmüştür.

Avrupa ve özellikle Almanya da yaklaşık 120 yıldır uygulanan bu tedavi yöntemi birçok araştırmaların konusu olup işlev mekanizması en iyi şekilde incelenmiş ve kuvvetli etkenliği tıp alanında ıspatlanmıştır.

Kliniğinimizde araştırmalarla ispatlanan bu özel ve etken tedavi metodunu güvenli bir şekilde uyguluyoruz.

Bedenimizde Tedavi Orucu esnasında neler oluyor?

• Kendi yağından ekonomik ve kuvvetli enerji kaynağı çıkarıyor
  • Mitokondri enerji santralleri tamir edip sayısı çoğaltılıyor
  • Hücre içi ve doku temizliği yapılıyor
  • Karaciğer yağlanması düzeliyor ve karaciğer temizleniyor
  • Bağırsak Mikrobiyata düzenleniyor
  • Kök hücre üretilip hasarlı doku onarımı gerçekleşiyor
  • Telomer kısalması azalıyor-hücre ömrü uzuyor
  • Hormonal seviyeler dengeleniyor
  • Stres hormonları düşüyor
  • İlik den kan, alyuvarlar ve akyuvarlar yeni üretiliyor ve sayısı çoğalıyor
  • Hastalıklı hücre, yanlış katlanmış protein ve defolu enzimler parçalanıyor

Siz hangi değişimleri fark edeceksiniz?

• Nefes tutma saniyeniz yükselecek, nefesiniz açılacak
  • Ağrılar azalacak
  • Eklemler açılacak
  • Kabızlık veya ishal da düzelme
  • Kronik yorgunluk iyileşecek
  • Egzama ve sedef yaraları iyileşme gösterecek
  • Cildiniz gençleşecek
  • Spor performansınız artacak
  • ü  Açlığa karşı direnciniz artacak
  • İnsulin direnci iyileşecek
  • Beslenmenizi düzenleye bileceksiniz
  • İF Aralıklı Oruç sorunsuz uygulayabileceksiniz
  • Tat, koku ve diğer duyular keskinleştiğini fark edeceksiniz
  • Karaciğer yağlanması azalacak
  • Bağışıklık sisteminiz kuvvetlenecek
  • Kendinizi daha dinç ve zinde hissedeceksiniz

Tedavi Orucu hangi hastalıklarda önerilir ve etkilidir?

• Romatizmal hastalıklar
  • Nörolojik hastalıklar: MS, ALS
  • Cilt hastalıkları: Egzama, Sedef
  • Otoimmün hastalıklar
  • Haşimoto
  • Kalp damar rahatsızlıkları
  • Kronik Yorgunluk
  • Tükenmişlik Sendromu
  • Depresyon
  • Migren
  • Kronik bağırsak hastalıkları: İBS, Ulseratif Kolit, Crohn hastalığı
  • Alerjiler: Mevsimsel Alerjiler, Güneş Alerjisi, Gıda Alerjileri
  • Astım
  • Metabolik hastalıklar: Diyabet şeker hastalığı, Yüksek Kolesterol, İnsulin Direnci
  • Vajinal akıntılar, kokular ve kaşıntılar
  • Düşük Bağışıklık Sistemi

Tedavi Orucu ve Bilimsel Araştırmalardan bir kaç kesit;

Tedavi oruçları karaciğer yağlanmasını azaltıp, sirozu önlediği kanıtlanmıştır.  697 hasta üzerine yapılan araştırma sonucunda: Karaciğer yağlanma oranı düştü, karın ölçümü azaldı, HbA1c değerleri düştü, Karaciğer enzimleri ve lipid yağ oranları düştü

(„Effects of Periodic Fasting on Fatty Liver Index – A Prospective Observational Study“ im Fachmagazin „Nutrients“ )

2016 yılında 1422 hasta üzerine yapılan araştırmanın sonuçları: Tedavi Oruçları güvenli ve etkili bir metot olduğu ve hastaların duygusal ve bedensel iyi geldiği kanıtlandı. Kan yağları, Kolesterol ve göbek ölçümleri düzeldi. Kalp damar rahatsızlığı riskleri düşürüldü.

Yüksek tansiyon değerleri ve HBA1c değerleri iyileşme gösterdi. Hastaların 84% Artrit ağrıları, Diyabet tip 2 , Karaciğer yağlanması, yüksek kolesterol, Yüksek tansiyon ve kronik yorgunluk düzeldi. Tedavi Orucu emniyetli ve iyi uygulanabilinir, yaşlılığa bağlı hastalıkları önleyebilir bir metot olduğu ve kronik metabolizma hastalıklarında ve kilo sorunlarında etkili bir yöntem olduğu kanıtlanmııştır.

(Françoise Wilhelmi de Toledo, Franziska Grundler, Audrey Bergouignan, Stefan Drinda, Andreas Michalsen: „Safety, health improvement and well-being during a 4 to 21-day fasting period in an observational study including 1422 subjects.“ PLOS ONE, 2. Januar 2019)

Berlin Charité üniversitesi Almanya 60 MS hastasıyla 6 ay takipli bir araştırma yaptı ve başarıyla sonuçlandı.

İkinci bir araştırmada MS hastalığına hem semptomlarının iyileşmesi hem de hayat kalitelerinin artması kanıtlandı.

(NAMS-Studie (Nutritional Approaches in Multiple Sclerosis) ist Prof. Dr. Friedmann Paul des NeuroCure Clinical Research Centers der Charité.)

Fare deneylerinde Myelin katmanı beyinde iyileşme gösterdi. (Cell Reports, 26.05.2016)

İnsan bağırsak mikrobiyatısında iyileşmeyi ıspatlandı (Robin Mesnage, Franziska Grundler, Andreas Schwiertz, Yvon Le Maho,Françoise Wilhelmi de Toledo.)

Tedavi Oruçlarının Kemoterapi ve Işın Tedavisi etkenliğini arttırdığı gösterildi. (Fasting Enhances the Response of Glioma to Chemo- and Radiotherapy

Fernando Safdie, Sebastian Brandhorst, Min Wei, Weijun Wang, Changhan Lee, Saewon Hwang, Peter S. Conti, Thomas C. Chen, Valter D. Longo

Duygu durumları düzelttiği ve kronik ağrılara iyi geldiği gösterildi. (Prolonged Fasting as a Method of Mood Enhancement in Chronic Pain Syndromes: A Review of Clinical Evidence and Mechanisms

von Prof. Andreas Michalsen

Yaşlanma, okisdatif stres ve metabolizmaya iyi geldiği gösterildi. (Practicality of intermittent fasting in humans and its effect on oxidative stress and genes related to aging and metabolism

M.P. Wegman, M.H. Guo, D.M. Bennion, M.N. Shankar, S.M. Chrzanowski, L.A. Goldberg, J. Xu, T.A. Williams, X. Lu, S.I. Hsu, S.D. Anton, C. Leeuwenburgh, M.L. Brantly)

Tip 2 Diyabette kan şeker seviyelerini düzlettiğini (Restoring normoglycaemia by use of a very low calorie diet in long- and short-duration Type 2 diabetes

1. Steven, R. Taylor)

Lipoproteine bağlı damar sertliği düzeldiği gösterildi.

(Franziska Grundler, Dietmar Plonné, Robin Mesnage, Diethard Müller, Cesare R. Sirtori, Massimiliano Ruscica, Françoise Wilhelmi de Toledo.

European Journal of Nutrition 2021.)İnfluence of Long-Term Fasting on Blood Redox Status in Humans.Françoise Wilhelmi de Toledo, Franziska Grundler, Nikolaos Goutzourelas, Fotios Tekos, Eleni Vassi, Robin Mesnage, Demetrios Kouretas.Antioxidants 2020, 9, 496.